Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Türkiye, tropikal meyve ihracatını yılın ilk yarısında 7 milyon 857 bin dolara çıkardığını belirtti.
Tropikal meyve ihracatı ile ilgili açıklama yapan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Uçak, 2021 yılında tropikal meyve ihracatı yüzde 85 artarak 13 milyon dolara çıkarırken, 2022 yılının ilk yarısında ise 7 milyon 857 bin dolarlık tropikal meyve ihracatı gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Uçak, “Özellikle son yıllarda tropikal meyve ihracatındaki yükselen grafiğimiz bunu net bir şekilde ortaya koyuyor. 2018’den 2021’e kadar olan 4 yıllık dönemde tropikal meyve ihracatımızı yüzde 225 artırdık. Türkiye geneli tropikal meyve ihracatımız 2018 yılında 4 milyon dolar, 2019 yılında 5 milyon dolar, 2020 yılında 6 milyon dolarken 2021 yılında ihracatımızı yüzde 85 sıçramayla 13 milyon dolara yükselttik. Kivi ve avokado ile başladığımız bu yola ejder meyvesi, çarkıfelek, karambola, papaya, mangost, guava armudu, mango, ananas, Hindistan cevizi, yaban mersini, kumkuat gibi ürünleri ekleyerek tropikal meyvede ürün gamımızı genişlettik” dedi.
İLKHA
1
Yabancı ilgisini üzerine çeken yerli hisseler
63815 kez okundu
2
15 hisse hedef fiyatını yükseltti
11683 kez okundu
3
RE/MAX Tower 2026’ya “Sağlam Sistem – Sağlıklı Büyüme” Vizyonuyla Giriyor
7237 kez okundu
4
Ramazan öncesi hurma fiyatları açıklandı: Kilosu 190 TL’den başlıyor
5710 kez okundu
5
Yeni Alınan Buzdolabı Kaç Saatte Soğutur?
5080 kez okundu