Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile birlikte tasarruf verimlilik paketini açıklayacak.
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan kamuda tasarruf ve verimlilik paketi bugün açıklanacak.
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İstanbul Finans Merkezi’ndeki “Türkiye’nin ATM Merkezi (TAM)” projesinin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, gelecek dönemde kamu maliyesine ilişkin birçok hususta adım atacaklarını dile getirmişti.
Bakan Şimşek, “Pazartesi günü Sayın Cumhurbaşkanı Yardımcımızla birlikte tasarruf verimlilik paketini açıklayacağız. Bu ilk, bu son olmayacak. Buna benzer çalışmalarla önümüzdeki dönemde bu dezenflasyon programını ve sürecini nasıl güçlendireceğiz ona yönelik çalışmalarımızı aralıksız devam ettireceğiz.” demişti.
Kamuda yapılan harcamaların azaltılmasını öngören paket kapsamda kamu kurumları için bina ve araç kiralamaları yapılmayacak. Yalnızca büyük kısmı biten yatırımlar tamamlanacak. Devletin kırtasiye giderleri mercek altına alınacak; masraflar düşürülecek.
Mal ve hizmet alım ödeneklerinde yüzde 10, yatırım ödeneklerinde yüzde 15 kesinti, personel alımına sınırlama gibi düzenlemelerle 100 milyar liralık bir tasarruf hedefleniyor. (İLKHA)
1
Yabancı ilgisini üzerine çeken yerli hisseler
63809 kez okundu
2
15 hisse hedef fiyatını yükseltti
11675 kez okundu
3
RE/MAX Tower 2026’ya “Sağlam Sistem – Sağlıklı Büyüme” Vizyonuyla Giriyor
7187 kez okundu
4
Ramazan öncesi hurma fiyatları açıklandı: Kilosu 190 TL’den başlıyor
5657 kez okundu
5
Yeni Alınan Buzdolabı Kaç Saatte Soğutur?
5013 kez okundu