Uzun bir bayram tatili boyunca sevdiklerimizle birlikte yedik, içtik. Şimdi ağız ve diş sağlığına önem gösterme zamanı
Kurban bayramı hayatın keşmekeşinden sıyrılıp sevdiklerimizle bir araya gelebildiğimiz, iş stresinden uzaklaşıp tatil imkanı bulabildiğimiz ve hepimiz için lezzetli sofralarla bütünleştiğimiz zamanlar oldu. Uzun yemek sohbetleri boyunca yenen yemekler kadar, tatlılar ve tabii ki kırmızı et tüketimi ağız ve diş sağlığımızı da ister istemez etkiledi.
YYÜ Gaziosmanpaşa Hastanesi Ağız ve Diş Sağlığı Bölümünden Dt. Alper Tunga Bahat bayram sonrası ağız ve diş sağlığına önem gösterilmesini söylerken kişisel bakımların yanı sıra, hekim kontrolünde yapılması gereken küçük uygulamaların da dikkate alınmasını belirtti.
Ağız sağlığının olmazsa olmazı 2×2 kuralını unutmayalım. Günde iki kere iki dakika boyunca diş fırçalayalım. Gece yatmadan mutlaka diş ipi ile diş aralarını temizleyelim. Mümkünse ağız gargaraları ile ağzı çalkalayalım. Bayram sonrasında ağız ve diş bakımımıza özen göstererek keyifli bir yaz tatili için kendimizi hazırlayalım.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı
1
Hantavirüs Nedir? Belirtileri, Bulaşma Yolları, Tedavisi ve Korunma Yöntemleri
6536 kez okundu
2
Hızlı acıktıran besinlere dikkat !
5512 kez okundu
3
Boğaz Ağrısına Ne İyi Gelir? Doğal Tavsiyeler
5476 kez okundu
4
Op. Dr. Mehmet Durmuş Kurt: Hemoroid İçin Erken Tanı Önemli
5047 kez okundu
5
“Artık Tahammülüm Kalmadı” diyenler dikkat !
4895 kez okundu