Hacı Oto Lastik Dünyası

Firma sahibi Hacı Zeytun Lastik ve tamiri hakkında genel bilgi aldık.

Otomobil lastikleri yanlış kullanımdan, aşırı hızdan veya yol durumu gibi çevresel faktörlerden ötürü hasar görebilir. Bu tür durumlarda lastiklerin doğru tamir edilebilmeleri, lastiklerden beklenen performansın artmasına katkı sağlar ve insan hayatı için de çok önemlidir. Lastikler tamir edilirken öncelikle lastiğin gövde yapısına bakılır. Bu tespit yapıldıktan sonra tamir işlemleri başlatılır. Lastiklerde, topuk bölgesi tamir edilemez bölgedir.

Bu bölgede yalnızca uzman kişiler tarafından, gövde yapısına asla dokunulmadan yüzeysel olarak kauçuk tamirleri yapılır. Hasar almış lastik, janttan çıkarılarak iç kısmı dikkatlice incelenmelidir. Lastiğin bu şekilde kullanılması iç kısmında çatlamalara sebep olur ve bunun sonucunda lastik komple değiştirilir. Lastiğin yara almış bölgesi fitil yamayla tamir edilir. Bu yöntemde lastiği tekerlekten çıkarmaya gerek yoktur. Öncelikle batan yabancı cisim çıkarılır. Daha sonra lastik tamir setinde bulunan iğne ucuna fitil yerleştirilir ve lateks bir yapıştırıcı ile sıvanır. Fitil, iğne yardımı ile lastiğe batırılarak tutturulur ve uçta kalan kısmı bir maket bıçağı vasıtası ile kesilir. Ancak bu çözüm uzun vadede çok kalıcı değildir.Lastikteki delinme taban bölgesinde ise mantar yamaile herhangi başka bir işlem yapmadan yara tamir edilir. Bir diğer tamir yöntemi ise iç yama yöntemidir. Bu yöntemde lastik tekerlekten tamamen çıkarılır. Daha sonra sert cismin battığı alan belirlenilir ve cisim çıkarılır. Ardından iç kısım traşlanarak yamaya uygun zemin hazırlanır ve yapıştırılır. Kısa bir süre yamanın kuruması beklendikten sonra lastik tekerleğe yeniden takılarak uygun basınc değerinde hava basılır. Bu tamir seçeneği genellikle en kalıcı çözüm yöntemidir.
Çıkma lastik ve Sıfır Lastik dünyası olarak 7/24 hizmet vermekteyiz. Müşterilerimize bir telefon kadar uzağız 0541 513 0729 aradıkları an hemen servis ile aranan yere ulaşıyoruz dedi.

Lastik tamirinde öncelik uyulması gereken işlemler
1.Öncelikle yaranın nerede olduğu tespit edilir
2.Hasar almış lastik janttan çıkarılır ve iç kısmı incelenir
3.Cismin battığı alan belirlenir ve cisim çıkarılır
4.İç kısım traşlanır ve yama yapılır
5.Lastik janta tekrar takılarak uygun değerde hava basılır
6.Küçük bir yaraysa lastiği çıkarmadan fitil yamayla tamir edilir.

Adres : Agahefendi mah. TECO Petrol Yanı Özel Utku Sağlık Meslek Lisesi Karşısı
Telefon : 0541 513 0729

Bu Haberi Paylaşın