Geçtiğimiz birkaç yıl içinde Google, yalnızca şirketin Google’ı şirketin ürünlerinin her alanında varsayılan arama motoru olarak tutması için Apple’a milyarlarca dolar ödüyordu.
İOS’tan macOS’a kadar, Google’ı varsayılan arama motoru olarak dahil ettiler. Ancak iki şirket arasındaki anlaşma sona eriyor.
Bu yılın Temmuz ayında, bir Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Kurumu, şirketlerin arama motoru alanındaki herhangi bir pazar rekabetine bir engel koyduğunu iddia eden bir anlaşmaya ateş açtı.
Düzenleyicilerin sürekli baskısı ve Apple’ın herhangi bir şirkete bağımlı olmak istememesi gerçeği, muhtemelen Apple‘a kendi arama motorunu başlatması için fikirler veriyor.
İOS 14 ve iPad OS 14 beta’daki spotlight aramasında yapılan son değişiklikler, yazılımı Google arama motorunu tamamen atlatıyor.
Aşağıda gösterildiği gibi (arama ve doğrudan sonuçlar), şirket, spotlight aramasının Google’a gitmek yerine doğrudan arama sonuçlarına gitmesini sağlayan bir özellik uyguladı.
Applebot web tarayıcısı bazı değişiklikler gördü, bu nedenle artık sayfaları yalnızca HTML’yi filtrelemekle kalmayıp Google’ın yaptığı benzer bir şekilde oluşturuyor.
Web tarayıcısı da tıpkı bir arama motoru için yapıldığı gibi web sayfalarını sıralayacak şekilde güncelleniyor.
Tüm bunların, Apple’a bir arama motoruna benzer bir şey oluşturabilmesi için yeterli malzeme sağlaması gerekiyor.
Arama motorunun herhangi bir klasik gibi görünmeyeceğine, bunun yerine Apple ürünlerine yerleştirildiğine ve kişiselleştirilmiş bir arama merkezi olarak hizmet ettiğine inanılıyor.