DOLAR 46,6600 0.12%
EURO 53,1528 0.09%
ALTIN 6.130,131,67
BITCOIN 27965180,09%
Yozgat
19°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Afrika sıcakları Türkiye’ye geliyor! Bazı illerde termometreler 40 dereceyi aşacak
  • Yozgat Haber 66
  • Gündem
  • Afrika sıcakları Türkiye’ye geliyor! Bazı illerde termometreler 40 dereceyi aşacak

Afrika sıcakları Türkiye’ye geliyor! Bazı illerde termometreler 40 dereceyi aşacak

Türkiye yeni haftaya Afrika kaynaklı sıcak hava dalgasıyla giriyor. İstanbul, Ankara, İzmir ve birçok ilde sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerine çıkarken Şanlıurfa'da 42 derece bekleniyor.

ABONE OL
27 Haziran 2026 20:00
Afrika sıcakları Türkiye’ye geliyor! Bazı illerde termometreler 40 dereceyi aşacak
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye yeni haftaya Afrika üzerinden gelen sıcak hava dalgasının etkisiyle başlayacak. Uzmanların paylaştığı tahminlere göre, Balkanlar üzerinden yurda ulaşacak sıcak hava nedeniyle birçok kentte hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkacak. Özellikle batı, iç ve güney bölgelerde bunaltıcı sıcaklıkların etkili olması bekleniyor.

Son günlerde Avrupa’nın birçok ülkesinde etkisini gösteren aşırı sıcakların ardından Türkiye’de de sıcaklıkların belirgin şekilde yükselmesi öngörülüyor. Meteorolojik değerlendirmelere göre pazartesi gününden itibaren başlayacak sıcak hava dalgasının hafta boyunca etkisini sürdürmesi bekleniyor.

Sıcaklıklar Mevsim Normallerini Aşacak

Tahminlere göre pazartesi, salı, çarşamba ve perşembe günlerinde özellikle batı ve güney kesimlerde hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkacak.

Bazı illerde beklenen en yüksek sıcaklık değerleri şöyle:

İl Beklenen En Yüksek Sıcaklık
İstanbul 32-34°C
Ankara 34-37°C
İzmir 35-38°C
Edirne 37-39°C
Bursa 34-36°C
Antalya 35-37°C
Erzurum 30-32°C
Şanlıurfa 40-42°C

Tahminlere göre en yüksek sıcaklıkların görüleceği illerin başında Şanlıurfa yer alırken, termometrelerin 40 derecenin üzerine çıkması bekleniyor.

Uzmanlardan Sıcak Hava Uyarısı

Meteoroloji uzmanları, Avrupa’da görülen aşırı sıcakların Türkiye’de aynı seviyeye ulaşmasının beklenmediğini ancak yüksek sıcaklıkların özellikle öğle saatlerinde sağlık açısından risk oluşturabileceğini belirtiyor.

Vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 11.00 ile 16.00 arasında mümkün olduğunca doğrudan güneş altında kalmamaları, bol sıvı tüketmeleri ve yaşlılar, çocuklar ile kronik rahatsızlığı bulunan kişilerin sıcak havaya karşı daha dikkatli olmaları tavsiye ediliyor.

Hafta boyunca sıcak hava dalgasının etkisini sürdürmesi nedeniyle özellikle açık alanda çalışanlar ve uzun süre dışarıda vakit geçirecek vatandaşların gerekli tedbirleri almalarının önem taşıdığı ifade ediliyor.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

meritbet