Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin tasarladığı Türkiye’nin ilk cep uydusundan sinyallerin başarıyla alındığı açıklandı.
Grizu-263A, ABD’nin Florida eyaletinde bulunan Cape Canaveral Üssü’nden Space X firmasına ait Falcon 9 roketiyle fırlatılmasının ardından yörüngesine yerleşti.
Grizu-263 Uzay Takımı’nın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda “Uydumuz ‘Grizu-263A’dan ilk sinyaller başarıyla alındı, uydumuz hayatta. Sinyallerimizin alınmasını sağlayan Mehmet Fatih Engin, Tahsin Çağrı Şişman, İbrahim Arda, Yılmaz Barış Erkan ve Bilge Demirköz hocamıza çok teşekkür ederiz.” İfadelerine yer verildi.
Uydunun, yaklaşık 525 kilometre alçak dünya yörüngesinde 4 yıl 8 ay görev yapması planlanıyor.
İLKHA
1
Xiaomi 12 ve 12 Pro’da HyperOS 3: Apple Entegrasyonu ve Sinir Ağı Özellikleriyle Küresel Güncelleme
9431 kez okundu
2
Red Magic Gaming Tablet 5 Pro gündemde: Dünyanın ilk 200 Hz OLED ekranlı tableti olabilir
8216 kez okundu
3
GPU fiyatları yine gündemde: 2026’da ekran kartı almak neden hâlâ zor?
6420 kez okundu
4
Samsung’da kritik grev son anda askıya alındı
6127 kez okundu
5
Ocak 2026’nın en güçlü Android telefonları açıklandı: Zirvede yine Red Magic var
6102 kez okundu