Site icon Yozgat Haber

KEP Nedir ve Ne İşe Yarar?

KEP, açılımı Kayıtlı Elektronik Posta olan ve e-posta gönderimleri ve alımına dair kanıtları oluşturmak amacı ile yürürlüğe girmiş bir uygulamadır. Kayıtlı Elektronik Posta ile resmi olan yazışmaların kanunların ve mahkemelerin önünde delil niteliği taşıyabilmesi için gönderilen veya alınan mailler açısından gerekli bir sistemdir.

Ticari açıdan çok aktif olan ve bazı gerekli delilleri mail ortamında saklaması gereken bir ticari işletmenin KEP adresinin olması gerekmektedir. KEP sayesinde gönderilip alınan mailler bir nevi tasdiklenmiş olur. Bu sayede ileride çıkacak olan bazı anlaşmazlıklarda delil niteliği taşıması açısından ilgili firma veya kuruluş adına gerekli bir adrestir.

KEP Zorunlu Mudur?

KEP uygulaması kuruluşların isteğe bağlı olarak başvuracağı bir uygulamadır. Gerekli delilleri oluşturmak isteyen ve firmasının bazı standartlara bağlı kalarak ticari faaliyetlerini sürdürmesini isteyen bir yönetici isteğe bağlı olarak KEP uygulamasına başvurarak bu hizmetten yararlanabilmektedir.

Kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili faaliyetlerini yürüten firmaların KEP adresi alması zorunludur. Bunun sebebi devlet kurumları ile yapılacak olan yazışmaların resmiyet kazanması ve tasdiklenmesi açısından gereklidir.

KEP Nasıl Alınır?

KEP başvuruları PTT merkezlerinden yapılmaktadır. KEP başvurusu yapabilmek için bazı gerekli bilgileri PTT’ye başvurmadan önceden hazırlamak gerekir. KEP alabilmek için, KEP alacak olan kurumun vergisel kişiliğe bakılması gerekir. KEP başvuruları 4 şekilde gerçekleştirilebilir;

Gerçek Kişiler İçin KEP Başvurusu İçin Gerekli Evraklar

Kamu Kurumları KEP Başvurusu İçin Gerekli Evraklar

Tüzel Kişiler KEP Başvurusu İçin Gerekli Evraklar

KEP’İn Avantajları Nelerdir?

Kayıtlı elektronik postanın avantajları arasında yer almaktadır. Kayıtlı elektronik posta sahibi olan bir ticari işletmenin bütün mail gönderim ve mail alımları saklandığından uzun zaman sonraları bile delil niteliği taşıyacağından dolayı karşı firmalardan imzalı evraklar almaya gerek kalmayacaktır.

KEP’İn Normal E-Postadan Farkı Nedir?

KEP normal mail adreslerindeki yazışmalardan farklı olarak bir delil unsuru oluşturur. KEP’in normal e-postalardan ayıran en önemli özellik budur. Ayrıca E-posta gönderimlerinde ispat etme zorunluluğu alıcıya ait olduğundan dolayı KEP bazı durumlarda kuruluşlar için çok gerekli olabilmektedir. Son olarak standart e-posta adreslerinin içerikleri kolayca değiştirilebilmektedir. Kayıtlı Elektronik Posta adresinde böyle bir durum söz konusu değildir.

KEP Sisteminde Oluşturulan Deliller Nelerdir?

KEP Tebligat Yerine Geçer Mi?

Kayıtlı Elektronik Posta yoluyla gönderilen veya alınan mailler herhangi bir tebligat niteliği taşımamaktadır. Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ile gönderimi sağlanan mailler yalnızca delil niteliği taşıması ve hukuki işlemleri sonuçlandırmak açısından gereklidir.

 

Bu Haberi Paylaşın
Exit mobile version